ZAŁATWIANIE SPRAW
Zespół Wychowawczo – Oświatowy w Strzelcach Krajeńskich jest jednostką organizacyjną Gminy Strzelce Krajeńskie, działającą w formie jednostki budżetowej i prowadzi gospodarkę finansową według zasad określonych w ustawie o finansach publicznych.
Podstawową działalnością Zespołu jest obsługa i nadzór w zakresie spraw finansowych, organizacyjnych i administracyjnych placówek objętych systemem oświaty – przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjum dla których organem prowadzącym jest Gmina Strzelce Krajeńskie oraz obsługa i nadzór w tym samym zakresie nad Żłobkiem Samorządowym w Strzelcach Krajeńskich.
Adresy e-mail Zespołu Wychowawczo – Oświatowego
Dyrektor - Zbigniew Pytel: z.pytel@strzelce.edu.pl
Zastępca dyrektora - Monika Sikora: m.sikora@strzelce.edu.pl
Główna księgowa - Agnieszka Goździcka: a.gozdzicka@strzelce.edu.pl
Sekretariat - Aleksandra Czyrniańska: zwo@strzelce.edu.pl
Płace - Katarzyna Bilska – Rakowska, Agnieszka Muszyńska: place@strzelce.edu.pl
Księgowość – Jolanta Dziewińska, Marzena Galant: ksiegowosc@strzelce.edu.pl
Zamówienia publiczne – Kinga Kwiatkowska: zamowienia@strzelce.edu.pl
Do zadań Zespołu należy w szczególności:
-
Przygotowywanie w porozumieniu z dyrektorami placówek projektów planów finansowych;
-
Sporządzanie sprawozdawczości budżetowo – finansowej;
-
Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny finansówpublicznych;
-
Organizacja inwentaryzacji, nadzór i rozliczanie prowadzonych inwentaryzacji w placówkach;
-
Opiniowanie i przedkładanie do zatwierdzenia burmistrzowi projektów arkuszy organizacji roku szkolnego;
-
Zgłaszanie pracowników do zakładu ubezpieczeń społecznych, sporządzanie deklaracji, informacji, raportów, zaświadczeń oraz korekt;
-
Przygotowywanie danych do sprawozdań GUS;
-
Przygotowanie dokumentacji do przeprowadzenia konkursów na stanowiska dyrektorów placówek;
-
Prowadzenie dokumentacji związanej z oceną pracy dyrektorów placówek;
-
Przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń;
-
Dokonywanie kontroli wykorzystania i rozliczenia dotacji oraz korzystania z mienia gminnego przez publiczne szkoły i przedszkola prowadzone przez osoby prawne lub osoby fizyczne inne niż Gmina;
-
Prowadzenie spraw pracowników placówek w zakresie rent i zaopatrzenia emerytalnego, prowadzenie rejestru wniosków o renty i emerytury;
-
Prowadzenie spraw związanych z kształceniem młodocianych pracowników;
-
Obsługa Systemu Informacji Oświatowej, pomoc placówkom przy sporządzaniu sprawozdań;
-
Prowadzenie akt osobowych pracowników i dyrektorów placówek;
-
Prowadzenie spraw związanych ze spełnianiem obowiązku nauki przez młodzież w wieku 16 – 18 lat na terenie gminy;
-
Prowadzenie spraw związanych z obsługą Pracowniczej Kasy Zapomogowo – Pożyczkowej;
-
Organizowanie sprawnego i bezpiecznego dowozu dzieci do szkół i przedszkoli;
-
Zarządzanie dowozem dzieci niepełnosprawnych oraz organizacja dowozu przez innych przewoźników.